Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Ekologinis sodas jaunimo verslumo įgūdžių ugdymui

APIE PROJEKTĄ

Ekologiniai sodai kaip mokymosi priemonė gali būti priskirta prie mokymosi aplinkos, kuri atlieka daugybę sudėtingų ir prasmingų užduočių. Veikla ekologiniuose soduose apima šiuos edukacinius tikslus – nuo paprasto ekologinio ūkininkavimo įgūdžių ugdymo iki asmeninio ir profesinio auginimo. Be to, visame pasaulyje yra daug teigiamų pavyzdžių apie ekologiškų, gamtą tausojančių žemės ūkio iniciatyvų poveikį, kurį jaunimas gali plėtoti ekologinio sodininkavimo mokymų.

Kartu su jaunimu ir vietos bendruomenės nariais įrengti ekologiniai sodai dalyviams ir visai bendruomenei teikia naudą sveikatai, ekonomikai, švietimui, socialinei aplinkai ir aplinkosaugai.

Ekologiniai sodai sukuria socialinę bendruomenės susibūrimo vietą ir skatina žmones dalytis žiniomis tarp kartų. Jie svarbus kaimynystei, nes kuria tvirtus ryšius tarp kaimynų, kovojančių su socialinės sanglaudos stoka.

Sodininkystė gali būti vertinama kaip viena iš stiprių priemonių kuriant bendruomenes, mokant dalyvaujamojo ir aktyvaus pilietiškumo, ugdant kūrybiškumą, ugdant verslumo įgūdžius ir vieną būtiniausių poreikių – maisto tiekimą. Sodininkystė gali būti puiki neformaliojo ugdymo priemonė. Ji suteikia galimybę susipažinti su sveika gyvensena, sužinoti apie maisto kilmę ir suprasti gamtos procesus. Be to, sodininkystė yra priemonė įgalinti jaunus žmones, padėti jiems įgyti praktinių įgūdžių savo gyvenimui ir darbo rinkai.





TIKSLAS:

Kurti patyriminio mokymosi galimybes kaimo/miesto jaunimui ugdant jų savarankiškumą, darbo įgūdžius ir verslumo gebėjimus puoselėjant ekologišką sodą.

UŽDAVINIAI:

1. Sukurti inovatyvų skaitmeninį praktinį ekologinės sodininkystės/daržininkystės vadovą jaunimui.

2. Sukurti kūrybines dirbtuvės, skirtas jaunimui išmokti dirbti kartu kaip komanda, tobulinti / ugdyti ekologiškus (žaliuosius), verslumo įgūdžius, bendruomenės įsitraukimą bei sveiką gyvenseną.

3. Supažindinti dalyvius su pagrindiniais sodininkystės/daržininkystės metodais, botanika, mityba ir tvariu žemės valdymu per patyrimines veiklas.

VEIKLOS:

  • Partnerių susitikimai virtualiai ir gyvai Lietuvoje
  • Inovatyvaus skaitmeninio praktinio ekologinio sodo vadovo jaunimui kūrimas
  • Kūrybinių dirbtuvių jaunimui kūrimas
  • Sukurtų kūrybinių dirbtuvių pilotavimas su jaunimo grupėmis ir jų tobulinimas
  • Sukurtų intelektualinių produktų vertimas, redagavimas bei patrauklus jų apipavidalinimas
  • Mokymai jaunimui Turkijoje apie pagrindines sodininkystės technologijas, botaniką, mitybą ir tvarų žemės valdymą per patyrimines veiklas

REZULTATAI:

- sukūrtas vienas inovatyvus skaitmeninis praktinis ekologinės sodininkystės/daržininkystės vadovas jaunimui;

- sukūrtos praktinės kūrybinės dirbtuvės, skirtos jaunimui mokytis dirbti komandoje, tobulinti/ugdyti verslumo įgūdžius, bendruomenės įsitraukimą bei sveiką gyvenseną.

-suorganizuoti tarptautiniai mokymai supažindinantys dalyvius su pagrindiniais sodininkystės/daržininkystės metodais, botanika, mityba ir tvariu žemės valdymu per patyrimines veiklas.


PROJEKTO PARTNERIAI

  1. Musninkų kaimo bendruomenė - lietuva. Projekto koordinatorius.
  2. Širvintų sporto centro atviras jaunimo centras - Lietuva. Projekto partneris.
  3. International Youth Activities Center asociacija – Turkija. Projekto partneris.
  4. Izmir Ecological Balance asociacija – Turkija. Projekto partneris.


Projekto numeris: 2021-2-LT02-KA210-YOU-000048268

Finansuoja Europos Sąjunga. Tačiau išreikštos nuomonės yra tik autoriaus (-ių) ir nebūtinai atspindi Europos Sąjungos arba Europos švietimo ir kultūros vykdomosios agentūros (EACEA) nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei EACEA negali būti už juos atsakingi.


Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

Coaching as a Tool for Improving Leadership Skills participants experiences

  Day 9th January 💙 The Spanish team travelled to Vilnius arriving late at night. However, that same day we started getting to know Lithuania. I was extremely happy   and surprised because of visiting such snowy and cold region which I am not used to Day 10th January 💛 Some of us visited the architecture and culture of the capital and spent the day strolling through frozen streets to get to know better the country. At first I was enjoying so much visiting every where that I wanted to continue being a tourist. Day 11th January 💜 Trakai, the castle and frozen lake was truly outstanding and we really were blissful by having enjoyed the excursion we did to the village. In afternoon, we took the bus to Sirvintos and took one that was no direct so we saw every possible village that there was in the countryside between Sirvintos and Vilnius. Arriving to the guest house, I notices everyone was incredibly social and it kind of seemed that we knew each other even from long ...

COACHING AS A TOOL FOR IMPROVING LEADERSHIP SKILLS” project’s toolkit

  In our project, we focused on coaching techniques to improve youth leadership. By coaching, we referred to personal development strategies offered to individuals to enhance their performance. It aimed to empower people to learn rather than instructing them. This approach distinguished coaching from leading for participants. Directing and leading people are understood by their definitions, but integrating coaching methods gives leadership a new meaning through a supportive approach. Educational leadership specialists needed to develop skills in listening, giving feedback, and agreeing on task implementation (Raukaitė Rita, 2021). Studies indicated a strong need to develop coaching skills in youth workers to empower youth leadership at both rural and urban levels. Starting with university students, then youth workers, specialists, leaders, and volunteers, a leadership training course based on coaching strategies would enhance essential skills in society. The project aimed to develo...